Pratite nas

Poznati

Abdulah Sidran “poletio”: UZ FEĐU ŠTUKANA NE ZNA ŠTA JE STRAH!

Published

on

Neumorni bh. pjesnik, scenarista, pisac i najveći interesdžija Abdulah Sidran dočekao je da u poznijim godinama gleda Sarajevo iz ptičije perspektive. Sa glumcem Feđom Štukanom, inače zaljubljenikom u letenje i adrenalinske vratolomije, otisnuo se žirokopterom iznad oblaka…

Polijetanje je startalo sa Sportskog aerodroma Visoko, a letjelo se žirokopterom dvosjedom (pilot + jedna osoba), koji slovi za najsigurniju letjelicu u svijetu.
U razgovoru sa Štukanom Sidran je govorio o književnosti, životu, čovjekovoj potrebi da leti i mitu o Ikaru, književnim metaforama… I nije krio oduševljenje novom avanturom..

Jedino nije jasno koji su Sidranovi motivi za ovu video prezetaciju I druženje sa Štukanom. Neće taj ni sa kim popiti kafu bez interesa, a kamo li da hvali Štukaovu knjigu. Ne bi ni poletio iznad sarajeva da neko nije odriješio kesu. (Naj portal)

Poznati

“Umirem majko”: TUŽNA PJESMA VESELOG RITMA KOJU SAMO DRAGANA MOŽE DA OTPJEVA

Published

on

“Umirem majko”: TUŽNA PJESMA VESELOG RITMA KOJU SAMO DRAGANA MOŽE DA OTPJEVA

Turbofolk, po pravilu, donosi ogromnu dozu patetike u svojim pjesmama. Bez obzira što je decenijska hiperprodukcija pjesama ovog žanra iznjedrila ogroman broj pjevača i nepregledan broj pjesama, narativ je u ogromnoj većini njih potpuno isti.

Ljubavni jadi

Ja sam tužan, najčešće skrhan ljubavnim jadima, pa utjehu svog bola tražim u bjesomučnom opijanju.

Sve je u tim pjesmama toliko pojednostavljeno – i tekstovi i melodije i ritmovi i aranžmani i interpretacije – da bi prosječnom konzumentu te vrste estradne umjestnosti bile lako shvatljive. Time se podilazi onim iskonskim ljudskim porivima, što dozu patetike u ovom fenomenu podiže na još viši nivo.

Čovjek se onda zapita da li pjevamo o tome i na taj način zato što smo takvi ili smo takvi zato što nas pjesme uče takvom razmišljanju i ponašanju? Na to pitanje je teško dati odgovor. Ipak, kako to obično bude – svako pravilo ima izuzetak, pa je tako moguće pronaći turbofolk hit koji donosi tematiku slomljenog srca, nesretne ljubavi, a koji ne donosi motiv spasa u alkoholu.

Priziva smrt

Riječ je o jednoj od pjesama koje su u najvećoj mjeri obilježile karijeru Dragane Mirković – “Umirem majko”. Numera je objavljena 1992. godine na albumu “Dragana”, a napisala je Vesna Petković koja iza sebe ima nesaglediv broj pjesama za sve pjevače “Južnog Vetra” kao i brojne druge turbofolkere, što samo potvrđuje pomenute navode o hiperprodukciji.

Sama pjesma donosi priču o nesretno zaljubljenoj djevojci. Ona voli muškarca koji joj tu ljubav nije uzvratio, te ona više ne nalazi razloga za život. Zato priziva smrt, raduje se smrti, odajući utisak da će ona svoj spas, za razliku od alkohola, naći kada se upokoji. Tu vidimo da patetiku u turbofolku ipak nije moguće u potpunosti izbjeći.

Motiv ljubomore

Ali, činjenica da se bježi od ustaljenog kalupa po kojem su pravljene turbofolk pjesme, ovoj numeri samo daje na originalnosti. Posebno upečatljivi stihovi u pjesmi su – sve ljubavi žive, samo moja neće – koji donose motiv ljubomore. To se rijetko nalazi u drugim pjesmama, te opet ide u prilog Draganinoj pjesmi.

U moru istih i sličnih, Dragana Mirković se uvijek isticala, uvijek je odudarala, uvijek je po nečemu bila posebna. Zato valjda i uživa popularnost koju uživa. Tužnu pjesmu veselog ritma, izgleda, samo Dragana Mirković može da otpjeva…

Ozren Tošić (Naj portal)

 

 

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending