Pratite nas

Zanimljivosti

Sjećanje na velikog sevdaliju i čovjeka iz Cazina: KAKO JE LEPA LUKIĆ UŽIVALA UZ BAJRU REDŽIĆA

Published

on

LEPA LUKIĆ UŽIVALA UZ BAJRU REDŽIĆA

Prošlo je 17 godina otkad više sa nama nije jedan od najvećih sevdalija koje su BiH i Cazin imali.

Samo par dana prije nego što je prestalo kucati srce Bajre Redžića, pjevao je, svirao i govorio o sevdalinki za jednu od najgledanijih emisija FTV, koju je snimao Vehid Gunić. On je upravo bio zaštitni znak emisije. Sa sevdalinkom je otvarao i zatvarao ovu emisiju, te pratio mnoge pjevače sevdaha.

Izučavao sevdalinku

Rođen je u Polju 1944. godine, a odrastao u Banja Luci gdje mu je majka radila u tamošnjoj fabrici. Tu je izučio limarski zanat. Svirao do tada frulu, sa 14 godina već stao na veliku scenu u Sanskom Mostu kao mladi solista sevdaha. Po završetku škole majka mu je kupila harmoniku, marke „Melodija“.

Kratko je učio kod Miloša Topića, to mu je bila i prva škola, ponešto od muzičara. Sa 20 godina ga Nikola Đedović uči notalno pismo, pa već nije zavisio od muzičara koji su itekako bili ljubomorni na Bajrin neprikosnoveni talenat.

Svirao je širom bivše Jugoslavije, izučavao sevdalinku. Finese je učio od Šerbe na Radio Sarajevu i od Pavlovića sa kojima je svirao u Erdeviku. On je ušao i u ediciju Instituta sevdaha. Kao vrstan sevdalija našao je prostor i u knjizi o sevdahu Rašida Durića.

Njegovo ime je pri samom vrhu liste ljudi koji su svojim postojanjem, radom i uspjehom zadužili Cazin I Bosnu I Hercegovinu. Bio je vrsni muzičar, kompozitor, istinski ljubitelj sevdalinke i pjesme svoga zavičaja.

Bajro je, reći će vam svi koji su ga poznavali, bio nenametljiv čovjek, svjestan svojih kvaliteta i neizmjernog talenta, ali ipak skroman, uvijek otvoren za savjet, za dobronamjernu kritiku. Uz to, bio je i sjajan pedagog koji je naraštaje cazinske djece podučio umijeću interpretacije sevdalinke, kroz koje Bajrina priča, na neki način, ostaje živa i godinama nakon njegovog odlaska.

Trebali bi sati i sati da se pobroje sve legende sevdaha s kojima je Bajro Redžić sarađivao, svi orkestri i svi festivali u kojima je učestvovao. Zato će vas svi poznatiji muzičari iz BiH, po saznanju da ste iz Cazina, upitati znate li za Bajru Redžića, i ispričati vam neku anegdotu o njegovoj izvrsnosti koja ni kroz decenije bavljenja muzikom nikad nije izgubila na visini.

‘Fali basova’

Tako je Vehid Gunić, antologist sevdalinke, kojeg smo spomenuli na samom početku, jednom prilikom ispričao kako je Bajro, tada još mladić, otišao na audiciju za Narodni okrestar Televizije Sarajevo, možda i najbolji muzički sastav tog vremena. Nakon Bajrine izvedbe komisija koju su činili mahom velikani sevdaha, primijetila je kako Bajri “fali basova”.

Onda se on vratio u Polje, priča Gunić, vježbao basove neko vrijeme, a nakon toga se opet vratio u Sarajevo, te pred komisijom izveo pjesmu odsviranu samo na basovima. Na oduševljeni komentar Ismeta Alajbegovića Šerbe kako je Bajro odličan i kako mu je mjesto u njihovom orkestru, Bajro je samo rekao:

“Moje mjesto je u mom Polju, u mom Cazinu”, zahvalio se i otišao.

Takav je čovjek bio Bajro Redžić. Živio je za muziku, za dobru pjesmu, za neponovljivo iskustvo sevdaha. Uvijek nekako sa strane, iza pjevača, pomalo u njegovoj sjeni, Bajro je svaku interpretaciju sevdalinke učinio potpunijom, boljom i kvalitetnijom. Svaku njegovu izvedbu publika je doživljavala jer je zapravo bio mehlem za sva čula. Toplinu, sjetu, tugu, veselje, sve je donosio kroz izvedbu sugestivno.

Zbog Bajrine svirke i pjesme Lepa Lukić se znala zaputiti posebno u kafane gdje je on nastupao. Slušala ga je i pjevala. Ona i danas, kada priča o najvećim muzičarima iz svojih najzlatnijih vremena, prvo spominje Bajru Redžića.

Jedinu priliku za diskografiju Bajri je ukazao Halid Muslimović, koji je u svojoj firmi “Halix2 izdao njegov CD. Iako taj album nije imao veliku kampanju, godinama se bio jedan od najprodavanijih diskografskih projekata. Muslimović je Redžiću za ovaj album “bacio na kafu” 500 KM (250 eura).

Osim sevdalinki, ovaj doajen sevdaha odlično je pjevao slovenske, hrvatske, makedonske, bugarske, mađarske narodne pjesme, a sevdalinke je pjevao i lično Josipu Brozu Titu.

Zanimljivo je spomenuti da mnogi Bajru i danas nazivaju, iako nije s nama već 17 godina, najvećom enciklopedijom sevdalinki na svim prostorima gdje se ona pjeva.

Nema ga u Kući sevdaha

Bajro Redžić uistinu nije bio samo muzičar, a harmonika nije bila njegov posao. Možda upravo zato s tako velikim oduševljenjem mnogi pričaju o Bajri i danas.

I na kraju ove priče, uz poklon pjesmu, da kažemo kako Bajre Redžića nema u sarajevskoj Kući sevdaha, u kojoj se čuva uspomena na velikane bosanske pjesme.

Bar tako se hvale oni koji su danas na njenom čelu. Nije to Bajri šamar, već “borcima” za očuvanje sevdalinke i velikane sevdaha. Nisu krivi oni što su rođeni u pogrešno vrijeme i postavljeni na pogrešno mjesto. (Naj portal)

 

Zanimljivosti

Plavi Orkestar ponovo u originalnoj postavi: Mi smo posljednji dinosaurusi u regionu

Published

on

Ljubitelji Plavog Orkestra, jednog od najpopularnijih bendova na prostorima bivše Jugoslavije, mogli bi se radovati u nadolazećoj 2025. godini.

Kruže glasine

Naime, u muzičkim krugovima već neko vrijeme kruže glasine da će se Saši Lošiću Loši i braći Ćeremida pridružiti originalni gitarist Mladen Pavičić Pava, koautor legendarnog hita ‘Suada’.

U martu 2025. navršava se tačno 40 godina od objave njihovog debitantskog albuma ‘Soldatski bal’. To bi mogao biti savršen povod za ponovno okupljanje u izvornoj postavi. Tokom koje su izdali albume ‘Soldatski bal’, ‘Smrt fašizmu’, ‘Sunce na prozoru’ i ‘Simpatija’, koje su pratile istoimene turneje.

Tragične okolnosti rata u bivšoj Jugoslaviji razdvojile su članove grupe, a Mladena Pavičića Pavu put je odveo u daleku Kanadu, gdje od tada nije svirao sa svojim prijateljima iz benda.

– Plavi Orkestar jedini je bend na ovim prostorima koji je doživio popularnost nalik Beatlesima. Njihovi su se albumi prodavali u stotinama hiljada primjeraka, a obožavatelji su čak kampovali pred hotelima u kojima su odsjedali. Lošu, Pavu i braću Ćeremida gledali su kao svoje najveće idole.

Masovna histerija

Karijera benda započela je 1983. u Sarajevu u sklopu pokreta Novi primitivizam, koji je iznjedrio i Elvisa J Kurtovicha i Zabranjeno pušenje. No izlaskom prvog albuma ‘Soldatski bal’ 1985. godine, te hitovima poput ‘Bolje biti pijan nego star’, ‘Suada’ i ‘Goodbye Teens’, Plavi Orkestar postao je fenomen na prostoru bivše Jugoslavije – piše Tportal.hr.

Svjedočili smo maniji kakva nikada prije nije viđena. Novinari su tada pisali o fenomenu Plavog Orkestra kao o ‘posljednjoj masovnoj histeriji u Jugoslaviji’, a jedan ih je strani novinar prozvao ‘istočnoevropskim Beatlesima iza željezne zavjese’.

Ako se dugo očekivano ponovno okupljanje dogodi, originalni Plavi Orkestar nastupiće zajedno prvi put nakon 35 godina.

Benigna pojava

– Plavi Orkestar ljudi su uvijek doživljavali kao benignu pojavu – poput ćevapa, sladoleda, čovječje ribice – s kojom niko nema problema. Ako gledamo Plavi Orkestar kao pojavu, onda smo valjda posljednji dinosaurusi u regionu – rekao je Saša Lošić Loša.

Vijest je pomenuti portal provjerio kod muzičkog promotora Tomislava Kašljevića. On je potvrdio da se o povratku originalnog Plavog Orkestra trenutno vode razgovori.

– Učinićemo sve da ostvarimo povratak originalne postave Plavog Orkestra, uz koju su odrastale generacije. Razgovori su još u toku, uskoro ćemo objaviti nove informacije. Ovo ne vidimo samo kao poslovnu priliku, već i kao događaj koji će ostaviti emotivni trag u cijelom regionu – rekao je Kašljević.

Nastavi čitati

Preporučujemo

Trending