Parapsihologija
Djeca se liječe magijskim ritualima i bizarnim običajima: Kada dijete neće da progovori, prohoda ili kada loše spava
U svojoj studiji “Predstava o djetetu u srpskoj kulturi” psiholog Žarko Trebješanin sakupio je brojne tradicionalne običaje i vjerovanja u vezi sa gajenjem djece.
Izdvojili smo neke od postupaka kojima su roditelji pribjegavali u situacijama kada dijete neće da progovori, prohoda ili kada loše spava:
Kad dijete neće da progovori
Najčešće se magijski potpomaže razvoj govora na taj način što se detetu daju izvesne namirnice da ih na ritualan način pojede. Kod Srba na Kosovu postoji verovanje da će malo dete koje pojede jezik ptice sojke biti govorljivo i da će znati „devedeset i devet jezika“.
U Crnoj Gori savjetuje se sljedeće: „Koje dijete ne može da brzo progovori, neka mu majka ukrade od siromaha što prosi malo kruva i da mu da izjede.“
U nekim krajevima vjeruju da dijete koje ne progovori na vrijeme, valja zapojiti vodom iz klepetuše (medenice). U leskovačkoj Moravi „kad dijete ne progovori ni poslije godinu, rano se ide u crkvu pa je mati detinja otvori. Ključevima dotakne dijete u usta, pa ih premije i onom vodom zapoji (dijete).
U Crnoj Gori i u nekim drugim krajevima, da bi dijete progovorilo, takođe se nosi oko kuće, a pri tome se izgovori određena magijska formula. Vuk Karadžić bilježi: „Kad dijete ne može da za dosta počen zboriti, treba ga u vreću staviti, pak okolo kuće triput obrnuti, a drugi ga pita: ’šta nosiš?’ a on mu odgovori: ’nosim vreću riječi’”.
U gornjoj Krajini novorođenčetu izmjere usta koncem prije prvog dojenja i taj konac zavežu u mrtvi čvor. Kad dijete napuni pola godine, odvežu ovaj čvor, pa će, misle, dijete ubrzo progovoriti.
Kad dijete neće da prohoda
Kad dijete, iz nepoznatih razloga, ne prohoda kada mu za to dođe vrijeme, u našem narodu roditelji i rođaci djeteta u tom slučaju često preduzimaju magijske mjere koje bi trebalo da mu pomognu da načini prve korake.
Da bi dijete prohodalo, ono se često prevodi preko nekog predmeta. U gornjoj Krajini dijete koje nije prohodalo valja prevesti preko sljepčevog štapa.
U istom kraju čine i sljedeće: u mladu nedjelju, prije sunca, uzmu kupinu koja je na obje strane grane u zemlju urasla, stave je na kućni prag, „pa se polagašno pro nje prevede dijete“.
U Metohiji, „ako dijete ne pro’oda na vrijeme, valja ga u mladu nedjelju triput obrnut oko kuće u vreći od kostreti (kozje dlake)“. Na Kosovu, takođe u mladu nedjelju, prije sunca, dijete metnu na lopatu, „pa ga tri puta obnesu oko kuće, jedni vukuć lopatu, a drugi držeći dete i govoreći: ’Baci leskovo, uzmi drenovo!“
U slučaju pomenute nevolje, djetetu se još, kao magijska pomoć, mijesi kravaj (hljepčić). „Ispečen kravaj iznesu pred dijete, a njemu dadu drenov prutić. Žena s kravajem veli mu: ’Baci leskove, uzmi drenove!’“
Kravajem, poznatim obrednim hljebom, kao i spomenutom basmom, djetetu se sugeriše da otpočne hodanje, odnosno da mu noge postanu sigurnije i snažnije, te da što prije učini prve željene korake.
Kada dijete krene hodati, u selima jugozapadnog Stiga, majka sipa za njim vodu, da bi ono „išlo brzo kao voda“. Često se vrši i obred presjecanja traga,užeta ili tovara, da bi dijete dalje dobro napredovalo u vještini hodanja. „Presijecanje traga vrši se uvek metalnim predmetom na taj način što se ispred djeteta povuče linija kad se zapazi da je počelo da hoda”.
Kad dijete neće da zaspi
Ako dijete ne spava dobro, ako se često budi, plače i nemirno je, vjerovalo se da je to znak da mu nije dobro i da je vjerovatno urečeno. Zato se spavanju posvećuje velika pažnja i za osiguravanje dobrog sna koriste se mnogobrojne vradžbine, rituali i tabui.
Ako dijete ima nemiran san ili ne može da zaspi, valja da mu se pod uzglavlje stavi nož crnih korica, bijeli luk (odbrana od vještica, vampira, more i ostalih demona), bosiljak, konoplja i, naročito, katranjiva krpa, koja se stavlja ispod dječje glave.
Majka često izvodi određene ritualne radnje pri stavljanju odojčeta u kolijevku, ne bi li mu obezbjedila čvrst i zdrav san. Tako, na primjer, kad stavi dijete u kolevku, rukom ga prekrsti, očita mu molitvu i zijevne iznad njega, da bi mu brzo došao san na oči.
Izvjesne uspavanke koje majke pjevaju djeci prije spavanja veoma podsjećaju na basme, i vjerovatno su se razvile iz njih, zadržavajući svoju osnovnu funkciju: da se djetetu povrati izgubljeni san.
Postoji i veći broj magijskih zabrana, tabua, kojima je cilj da se spriječi da neko ili nešto „uzme“ djetetu san. U mnogim našim krajevima, u kućama gdje ima male djece, uveče se nikom ne daje ništa iz kuće, ni vatra ni sirće ni kvasac, da djetetu ne bi time „odnijeli“ san. Kada gost ide iz kuće u kojoj ima malo dijete, on treba pri polasku da ostavi makar najmanji končić od svoje odjeće i da kaže: „Spavaj kao ja“, da mu ne bi odnio san. (Najportal)
Parapsihologija
Goran A. iz Subotice: BRAT MI JE SJEKIROM POKUŠAO ODUZETI ŽIVOT ZBOG PARČETA ZEMLJE
Sa 18 godina već sam izišao iz majčinog i očevog gnijezda i otisnuo se u bijeli svijet. Naimaština i težak život natjerali su me da ranije odrastem i da odem u svijet u potrazi za poslom.
Prvo sam se zadržao kratko u Sloveniji, a onda otišao za Austriju. Dobio sam posao u šumariji. Bio sam dobro plaćen, ali se teško radilo. Nisam kukao. Bio sam sretan što i svojima mogu poslati nešto novca za Srbiju. Vremenom sam prešao u Njemačku, te se nastanio u okolini Štutgarta.
Prve nesuglasice
„Moj otac, pokoj mu duši, bio je veoma prgav čovjek. Zbog svojih stavova, izgubio je posao u firmi i nikada ga više nije mogao dobiti. Okrenuo se poljoprivredi. Ali, ja sebe nisam mogao zamisliti kao stočara. To je i bio najveći razlog da se otisnem u svijet. Relativno brzo sam se snašao, započeo sam fin život u Štutgartu. Tu sam upoznao i svoju suprug.
Svadbu smo pravili u rodnom kraju. Otac je bio tužan što me on nije oženio, što on nije platio i zakitio svatove.Tješio sam ga. Hrabrio sam ga riječima da ćemo mog mlađeg brata on i ja oženiti, onako domaćinski, po njegovoj želji.
Moj brat je želio da se bavi poljoprivredopm, pa su htjeli da mu prepišu svu zemlju. Složio sam se sa njima, ali sam želio da mi daju samo jedan dio šumice pokraj potoka, da imam uspomenu na njih i da moja djeca imaju gdje doći. Tu sam htio sagraditi vikendicu. Oni su se složili, a ja se nisam žurio sa podjelom. Htio sam da to otac uradi testamentom i na kraju sam i zažalio.
Mome batu je neko, dok sam se ja borio u tuđini, napunio glavu nebulozama. Kada se oženio, njegov odnos se promijenio prema nama. Sve do očeve smrti, rijetko sam dolazio. Jednostavno nešto me tjeralo sa moje očevine, kao da mi je uporno govorilo da ne pripadam tu. Nisam znao da je još tada crna magija počela razarati mene i brata.
Otac u snu
Kada je otac umro, to sam teško podnio. Supruga i djeca su mi bili podrška da se oporavim i krenem dalje. Kako ne bih izgubio sve veze sa rodnim krajem i bratom, odlučio sam da je vrijeme da sagradim vikendicu o kojoj smo razgovarali. To sam i rekao bratu. On se na to razbjesnio. Bio je ljut kao ris i prijetio kako mu neću uzeti očevinu. Govorio je kako sam materijalista, kako će prije umrijeti nego to dozvoliti.
Majka je lila suze, ali nije progovarala. Samo je odmahnula rukom i izišla iz kuće. Međutim ja nisam htio odustati. Unajmio sam građevinsku firmu da mi sagrade vikendicu. Brat, od silnog bijesa, tom prilikom je i sjekirom krenuo da me ubije. Tada su stali svi radovi i prekinuti su svi naši kontakti. Vratio sam se za Štutgart i bio spreman svemu okrenuti leđa.
Možda bi tako i bilo da jedne noći nisam usnio oca kako mi govori:
„Sine, tvoj brat je dobar čovjek. Snaja je poturila crnu magiju da vas posvađa. Ona želi da sve njima pripadne. Idi nekome da ti to skine i da vratiš ono što ti pripada.
Iz sna sam se probudio mokar od znoja. Dugo sam bio pod dojmom očevih riječi, a onda sam odlučo da tragam za iscjeliteljima. Bio sam kod jedne gospođe u okolini Šida, zatim kod jednog bijelog maga u Podgorici… Puno su obećavali, ali nista nisu uradili. I prevarlili su me. A onda sam naišao na Rabiju. Ostvarili smo prvi kontakt telefonski.
Nakon što je otvorila svoje knjige i pogledala moju životnu zvijezdu, vidovita Rabija je skoro ponovila očeve riječi. Ukazala je na snaju kao najvećeg krivca za bratsku neslogu i netrpeljivost. Magijom je sve postigla.
„Ali, uz Božiju pomoć sve se ovo može očistiti i povratiti bratska ljubav. A snaja će „svoje dobiti“ – kazala je Vidovita Rabija.
Sedam dana mi je radila duhovne tretmane. A onda – te večeri telefonski poziv; s druge strane telefosnke žice moj brat i snaja. Mole za oprost.
Naravno, oprostio sam, jer mi je tako savjetovala i vidovita Rabija, ali i moje srce, jer krv nije voda. Ponašao sam se u toku telefonskog razgovora sasvim normalno, ni riječi direktno nisam spominjao crnu magiju, ali sam snaji nabacio da će „svakoga stići njegovo dobro ili loše djelo“.
Uglavnom brat i ja smo se pomirili. Danas smo obojica sretni, nerazdvojni i nestrpljivo očekujemo svaki naš susret na kućnom pragu, našoj očevini. Zemlju mi je dao od srca, pomogao mi za vrijeme izgradnje vikendice. Ali, nije sretan u braku, svako malo žena mu je kod ljekara, žali se na tegobe, a svi nalazi uredni. Crna magija se vratila onome ko je napravio ili naručio.
Vidovita Rabija uklanja sve vrste crne magije, uroke, prokletstvo, uspješno spaja rastavljene i vraća izgubljene ljubavi, ima posebne ritruale za ljubavno vezivanje, otkriva da li vam je suđna određena osoba, uklanja negativnu energiju iz porodičnog doma, firmi, prevoznih sredstava.
Njen kontakt telefon (viber) je 00387/61 486 302. Posjetite njenu FB stranicu: https://www.facebook.com/vidovitarabija/ (Naj portal)
-
Astrologija4 godine
Lunarni kalendar: MJESEČEVE MIJENE ZA 2021. GODINU
-
Zanimljivosti3 sedmice
Horor u BiH: Bh. pjevačicu brutalno pretukao suprug, snimak kako je udara nogama u glavu ledi krv u žilama
-
Vidoviti ljudi4 godine
Proročica Vera Čudina “ne vidi” ništa lijepo: TEK NAM PREDSTOJI HAOS, JER STIŽE OPASNIJI VIRUS OD KORONE!
-
Zanimljivosti4 mjeseca
Nafakali doktor Edib Šarić iz Mostara: DOBIO 17 AUTOMOBILA NA POKLON