Prvi feljton o Hanki Paldum, nazvan “Život u pjesmi”(6): DRHTALA PRED PUBLIKOM

Ovo je šesti (posljednji) nastavak feljtona o uspješnoj karijeri slavne Hanke Paldum, autora novinara Ekrema Milića, koji je objavljen u sarajevskom AS-u 1983 godine. Hanka je već tada bila magnet za publiku broj jedan.

Obijubljena ili ne, priznata ili ne priznata, Hanka tjera i ostvaruje svoj san, onaj iz djetinstva. Iz Čajniča, iz tgovačke škole u Sarajevu, sa kasetofonom i tobožnjom audicijom pod tezgom, iz “Bratstva”, iz “Lole”… Iz svih peripetlja sa roditeljima i braćom. Iz ljubavi, pa makar je se odrekli i upirali prstom u nju.

Danas se Hanke niko ne odriče. Čak i poslovni ljudi kojima se zamjerila. Ali, svi upiru prtom u nju. Iz “Diskotona” ovih dana poručuju Hanki će uručiti zlatne i srebrene ploče, koje je kod njih zaradila.

“Na vrijeme su se sjetili – ironično komentariše Hanka.

Mlade pjevačice, one početnice u Hanki vide uzora. Mladi kompozitori okušavaju se po receptu Milića Vukašinovića. Trebalo je svega dvije godine da njen stil postane uzor pjevačicama i pjevačima, koji po svaku cijenu žele uspjeh. Nije više aktuelan samo Šaban Šaulić, Lepa Lukić, Safet Isović…

Dvostruko slavlje

Aktuelna je Hanka Paldum, koja je pjesmama “Voljela sam voljela”, “Odreću se srebra i zlata” i albumom “Čežnja” ponijela barjak prvog u nas pomirenja rokerskog i narodnog šlagera. Njeno najnovije LP izdanje sa naslovnom numerom “Sanjam”, čiji je početni tiraž 150 hiljada primjeraka i koje se kupuje kao halva, samo je još jedna potvrda prihvatanja od najšireg kruga publike Hankine pjesme.

“U Jugoslaviji postoji pet šest pjevačica sa renomeom i autoritetom. Zna se to su Lepa, Beba, Nada Mamula, Vera Ivković… Vidite sadašnje zvijezde narodne muzike nisu sigurne koliko će dugo živjeti. Razumljivo, pjevaju pjesme kratkog života. Dovoljan je jedan kiks pa da padnu, nestanu kao da nisu postojale. Hanka sve više izrasta u vrhunskog profesionalca. Njena pjesma je predodređena da živi godinama – kaže Cune Gojković.

Ima i onih što Hanku ogovaraju. Kao previše forsira “Sarajevo disk”. Kada je snimila album “Čežnja” na kojem se definitivno opredjelila za novi zvuk, pričalo se da je za reklamu uloženo 200 starih miliona dinara. I za LP “Sanjam”, također se spominju velike cifre za reklamu i propagandu.

“Tačno je da je Hanka u posljednje dvije godine čest gost na radio talasima i malom ekranu – kaže muzički urednik u produkciji narodne muzike Radio Beograda Svetomir Šešić. Ali zašto zbog toga optuživati nekog drugog. Sama za to je kriva Hanka. Tražena je, jer vrijedi.

U prilog ovome idu i sljedeći podaci: Hanka je već dvije godine u anketama jugoslovenskih revija najpopularnija pjevačica; u RTV reviji izabrali su je čitaoci, a u VEN – u jugoslovenski kompozitori. U takmičenju “Biramo najpopularnijeg pjevača godine”, akciji drugog programa Radio Beograda Hanka je već na startu godine obezbjedila učešće u finaliu.

Godina 1980 u Hankinom životu ostat će vječno zapamćena. Postala je majka i snimila prvi album. Dvostruko slavlje u kući. Čežnja i radost prelili su se u veselje. Godinu dana kasnije kada je Minela prosljavljala svoj prvi rođendan, njena majka podijelila je ponovo dvije radosti – materinsku, jer kćer je napunila 12 mjeseci.

Slučaj je htio da joj baš tog dana uruče dijamantsku ploču, kao priznanje za tiraž albuma “Čežnja”. Te večeri rodit će se i današnji najnoviji hit Hanke Paldum. Milić Vukašinović koji je prisustvovao slavlju porodice Paldum – Brkić otjevati će joj nekoliko tekstova pjesme “Sanjam”

Bez predaha

Teško je u ovom momentu reći šta je vrhunac u Hankinoj karijeri. Mislilo se da je to album “Čežnja” no nakon izlaska novog LP – ija, sve se vraća na početak.

“U stilu – ovo je prava stvar. Hanka je napravila bolji album od prošlog – komentariše Drago Trkulja.

Dok se se raspravlja o novom albumu, dok sa talasa svih jugoslovenskih radio stanica dopiru taktovi numere “Sanjam”, “Ljubav je radost i bol”,”Ja te volim, ”Nikada više”… Hanka putuje od grada do grada. Krenula je na promocionalnu turneju. Obići će 50 gradova u Jugoslaviji, ali neće ostati na turneji 50 već 80 dana.

Višak dana nije ostavljen za odmor, već za reprizu solističkih koncerata. U Sarajevu će održati samo jedan koncert. Pratili smo je i na koncertima u Beogradu i Pančevu. Tamo je sasvim drugačija. Nasmijana, na scenu izlazi bez rituala, bez treme, ali ne krije da je uvijek prisutna neizvjesnost hoće li nastup biti uspješan ili ne. Djevojčice I dječaci su najsmjeliji i najbučniji po završetku koncerta.

“Hanko odlično si pjevala. Da znaš tebe najviše volim. Zato što lijepo pjevaš i što kod tebe ima i gitara I bubnjeva, a ne samo harmonike. A znaš volim i Vladu Kalembera… – reče joj jedna djevojčica.

“Hvala ti – lčjubazno joj odgovori Hanka, pomilova je po kosi.

Tu su obavezno novinarske ekipe, tjeraju svoje. Stalno su uz Hanku, zapitkuju, komentarišu, gledaju i prate.

“Kada Hanka dođe u Beograd taj dan je praznik – reče jedan kolega. U Zagrebu slična situacija i slika. Novinar Darko Matoš je zabilježio:

“Zahvaljujući vrlo atraktivnom scenskom nastupu, ponajbolji je dojam ostavila Hanka Paldum, čija saradnja sa sarajevskim rok glazbenicima može naići samo na simpatije. Njezine su pjesme vrlo dobri narodni šlageri, samo sa nešto jače naglašenim ritmom i odsvirane uz one najobaveznije narodnjačke rekvizite, karakterističnim rok instrumentima…

Teče Hankin život, dinamičan i buran, ali drag. Pišu se stranice pjevačke karijere. Bila prva ili posljednja, Hanka pjeva, jer živi da bi pjevala, a pjeva da bi živjela.

XXXX

Danas 36 godina poslije nastanka ovih priča, imamo utisak da se ništa nije promijenilo. Hanka je i dalje omiljena na svim prostorima širom bivše Jugoslavije (u Sarajevu joj je najteže biti zvijezda. To je usud svih zvijezda u rodnoj sredini).

Niko više ne zna broj njenih hitova, a nastajali su sa Mišom Markovićem, Ibrom Mangafićem, Miodragom M. Ilićem, Pericom Simonovićem….

I još nešto: Hanka je vlasnica titule “kraljica sevdaha”. Dakle, održala je riječ s početka karijere da se sevdaha nikada neće odreći. (Naj portal)